PULAU BEBAS CUKAI LANGKAWI, TIOMAN DAN LABUAN DIKECUALIKAN GST

Dataran Helang, Pulau langkawi
Dataran Helang, Pulau langkawi_foto www.visit-malaysia.com
PULAU BEBAS CUKAI LANGKAWI, TIOMAN DAN LABUAN DIKECUALIKAN GST | Sapa tau kat Malaysia ni Pulau Bebas Cukai selain Pulau Langkawi? Kalau korang nak tahu jawapannya, Pulau Tioman dan Labuan juga merupakan pulau bebas cukai. Cuma ia tidak sepopular Pulau Langkawi.

PULAU BEBAS CUKAI DIKECUALIKAN GST


Menurut BERNAMA. Pulau bebas cukai seperti Langkawi, Tioman dan Labuan kekal dikecualikan daripada pelaksanaan Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) yang berkuatkuasa mulai 1 April tahun ni (2015).

Nampak gayanya berduyun-duyunlah manusia akan melancong ke sana. Biasalah, melancong sambil shopping la kan. Orang kata apa? Sambil menyelam tu minum air. eh hehe. So, nampak gayanya admin dan rakan-rakan #Projektravel pun boleh ke sana lah ye untuk shopping. *eh Insyaallah





Share on Google Plus
***

4 comments:

  1. ke tioman lah kita.. hihi.. :D

    BalasPadam
  2. Yang aku tau langkawi ni mmg sorgaaa sopink ibu ibu sbb dorg nak beli pinggan mangkuk sume haha~

    BalasPadam
  3. Kali pertama ke Pulau Langkawi tahun 2005,ianya juga merupakan kali terakhir juga. Masa dan peluang amat menghimpit hingga bila sampai saja di Jeti Kuala Kuah pelbagai halangan yang menghalang kami menjejakkan kaki di bumi itu.

    BalasPadam